DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Görsel Programlama II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MBP 207
Güz
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere görsel programlama dili temellerinin, kurallarının ve programlama dilinin kullanımının öğretilmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Nesne-yönelimli yazılım geliştirme süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilecek
  • C# programlama dilinde görsel program geliştirme bilgisine sahip olabilecek
  • Program geliştirme ortamlarının kullanımlarını ve özelliklerini kavrayabilecek
  • Görsel programlama geliştirme aşamasında kullanılan çeşitli form kontrol ve bileşenlerinin kullanımına hakim olabilecek
Ders Tanımı Bu ders kapsamında öğrencilere web tabanlı yazılım geliştirme temellerinin kazandırılması adına web tasarım, sayfa içerik yönetimi ve web programlama dilleri gibi konular ele alınacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Görsel Programlamanın Temelleri Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 1
2 Nesne-Tabanlı Yazılım Geliştirme Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 2
3 C # Dili ve Özellikleri Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 3
4 Windows Form Uygulamaları Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 4
5 Windows Form Kontrolleri Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 4
6 Windows Form Kontrolleri 2 Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 4
7 Windows Form Kontrolleri 3 Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 4
8 Ara sınav
9 Veritabanı Uygulamaları Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 5
10 Veritabanı Uygulamaları 2 Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 5
11 Veritabanı Uygulamaları 3 Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 5
12 Web Uygulamaları Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 6
13 Web Kontrolleri Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 7
14 Web Kontrolleri 2 Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 7
15 Gelişmiş Uygulama Örnekleri Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). Bölüm 1-7
16 Final
Ders Kitabı

Ders slaytları, çıktıları ve dijital program kaynak kodları

Algan, S., "Her Yönüyle C#", Pusula Yayıncılık (2003). ISBN: 9789756477175

Önerilen Okumalar/Materyaller

İnternet tabanlı İşitsel ve Görsel Materyaller Visual C#.NET veri tabanı, Nihat Demirci, Yüksel İnan, Palme Yayıncılık, 2005.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
-
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
6
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
6
Final Sınavı
1
12
    Toplam
134

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.

 

 

X
2

İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir.

X
3

Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder.

X
4

Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder.

X
5

Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır.

X
6

Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar.

X
7

Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar.

X
8

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek

X
9

Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest